Veelgestelde vragen

Hieronder zie je de meest gestelde vragen over BoeketReekZZZ – en de antwoorden. Die vertellen je meer over onze missie en onze werkwijze. Heb jij een andere vraag? Laat het ons weten via eerstehulp@boeketreekzzz.nl of via een van onze social media accounts (zie onderaan deze pagina). Je krijgt dan zo snel mogelijk antwoord.

 

• Waarom zou ik moeten kiezen voor BoeketReekZZZ?

• Wat willen jullie bereiken met BoeketReekZZZ?

• Hoe duurzaam zijn jullie boeketten?

• Zijn jullie wereldverbeteraars?

Wat maakt jullie boeketten bij-vriendelijk?

• Met welke kwekers werken jullie samen?

• Is die duurzaamheid controleerbaar?

• Waarin verschillen jullie van de lokale bloemist?

• Hoe is de betaling geregeld?

• Van elk boeket doneren jullie €1 aan Honey Highway. Wat gebeurt daarmee?

• Wat als een boeket beschadigd aankomt?

• Hoe houd ik mijn boeket zo lang mogelijk mooi en vers?

• Wat als een boeket niet minstens de beloofde 7 dagen goed blijft?

• Hoe lang loopt een abonnement?

• Kan ik mijn abonnement makkelijk opzeggen?

• Kan ik mijn abonnement pauzeren, bijvoorbeeld tijdens vakanties en/of bedrijfssluiting?

• Op welke dagen van de week kunnen de boeketten worden bezorgd?

• Kan ik mijn bezorgdag wijzigen?

• Kan ik ook losse boeketten bestellen, bijvoorbeeld voor jubilea, feestjes of gasten?

 

Waarom zou ik moeten kiezen voor BoeketReekZZZ?

Omdat je graag geniet van mooie bloemen die minder schadelijk zijn voor onze natuur. Omdat ook jij vindt dat we af moeten van gif en pesticiden. Omdat je bewust kiest voor duurzaamheid. En omdat je graag meehelpt om de wereld elke dag een klein beetje mooier te maken – voor deze én volgende generaties.   Terug naar overzicht

Wat willen jullie bereiken met BoeketReekZZZ?

Drie dingen. 1: Jou en je collega’s en/of huisgenoten elke week verrassen met een prachtig boeket bloemen. 2: Meehelpen aan de bescherming van bijen en andere levensbelangrijke bestuivers. 3: Steeds duurzamer en bij-vriendelijker kunnen werken.
Alle drie vinden we heel belangrijk. Die eerste twee kunnen we zelf; die derde is de grootste uitdaging. Maar met jouw hulp gaat ook dát lukken!   Terug naar overzicht

Hoe duurzaam zijn jullie boeketten?

Onze bloemen en onze boeketten zijn bij-vriendelijk en ‘zo duurzaam mogelijk’. We noemen dat bewust zo. ‘Ultiem duurzaam’ zou het zijn als we je lopend een onderweg geplukt veldboeket zouden komen brengen. Maar dat is niet te doen en zou onbetaalbaar zijn. Daarom kiezen we voor de meest duurzame tussenvorm: we bezorgen jou een vers boeket, gemaakt met bloemen van zorgvuldig geselecteerde kwekers die al zo veel mogelijk gecertificeerd zijn, dus werken zonder of in ieder geval met zo min mogelijk schadelijke pesticiden. Onze verpakkingen zijn gemaakt van recyclemateriaal, ons boekettenpapier is composteerbaar, onze bloemlabels gedrukt op groeipapier, we gebruiken touw in plaats van plastic, onze vaas is van eco-glas… Bij alles kiezen we de meest verantwoorde optie.   Terug naar overzicht

Zijn jullie wereldverbeteraars?

Ja, op een realistische manier binnen de footprint die wij als BoeketReekZZZ achterlaten. Noem het ‘pragmatisch-activistisch’: we verbeteren onszelf en onze producten en processen steeds verder. Dat doen we door elke stap kritisch te bekijken en te blijven zoeken naar verbeteringen. Dat verwachten wel ook van onze kwekers en leveranciers. Zo werken we steeds duurzamer en bij-vriendelijker.  Terug naar overzicht

Wat maakt jullie boeketten bij-vriendelijk?

Dat ze zo duurzaam mogelijk zijn, gekweekt zonder of zo min mogelijk schadelijke pesticidengif maar. Verder doneren we voor elk boeket € 1 aan de bescherming van bijen, vlinders en andere bestuivende insecten.   Terug naar overzicht

Met welke kwekers werken jullie samen?

Voor iedere bloem in het boeket selecteren wij uit de gespecialiseerde kwekers de meest duurzame en bij-vriendelijke kweker. Wij doen dit met meer dan 30 jaar ervaring in de branche op inkoop, en met behulp van de certificeringen van de kwekers en de deelwaarnemingen in gebruikte pesticiden door een laboratorium.   Terug naar overzicht

Is die duurzaamheid controleerbaar?

Ja, al onze inkopen en verkopen zijn vastgelegd en traceerbaar in ons logistieke systeem. Onze kwekers zijn vrijwel allemaal Global GAP-gecertificeerd en werken voor zover mogelijk pesticidevrij. Gezonde bloemen, daar gaat het ons om; Volledig duurzame en pesticidevrije boeketten vanaf 2025!   Terug naar overzicht

Waarin verschillen jullie van de lokale bloemist?

Bij ons is de herkomst van de bloemen (de kweker) en de ouderdom traceerbaar. Bij de lokale bloemist is dat over het algemeen niet zo.   Terug naar overzicht

Hoe is de betaling geregeld?

Je krijgt wekelijks van ons een prachtig boeket bloemen. Daarvoor schrijven we na elke leverdag via automatische incasso het abonnementsbedrag af van jullie rekening. Handig: zo kun je ‘t niet vergeten en ben je altijd ‘bij’.   Terug naar overzicht

Van elk boeket doneren jullie €1 aan Honey Highway. Wat gebeurt daarmee?

Daarmee, en met steun van overige sponsors, betaalt Honey Highway zaaimiddelen en projecten om bermen, taluds, geluidswallen en dijken langs grote wegen te bezaaien met bloemen waar wilde bijen, honingbijen, vlinders en andere bestuivers dol op zijn. Zulke bloeiende bermen zijn gezond en zien er prachtig uit. Daar word je toch vrolijk van!?   Terug naar overzicht

Wat als een boeket beschadigd aankomt?

We versturen onze boeketten in stevige dozen van FSC-recyclekarton. Dus in principe kan er weinig misgaan. Komt jouw boeket toch beschadigd aan? Dan horen we dat graag zo snel mogelijk, liefst via bijnagoed@boeketreekzzz.nl. We zoeken dan direct een oplossing waar je alsnog vrolijk van wordt.   Terug naar overzicht

Hoe houd ik mijn boeket zo lang mogelijk mooi en vers?

Door het met liefde en aandacht te verzorgen. De basis verzorgingstips staan op het composteerbare boeketpapier waarin je je boeket ontvangt. Meer gedetailleerde tips vind je in de blogsectie op onze website. Daar leer je tevens waarom je boeketten bijvoorbeeld niet in de buurt van verwarming of fruitschalen moet zetten. Goed om te weten!   Terug naar overzicht

Wat als een boeket niet minstens de beloofde 7 dagen goed blijft?

Ook dat horen we graag zo snel mogelijk via bijnagoed@boeketreekzzz.nl. We zoeken dan direct een oplossing waar je vrolijk van wordt.   Terug naar overzicht

Hoe lang loopt een abonnement?

Een nieuw abonnement loopt in eerste instantie drie maanden, daarna tot wederopzegging. Bij elk nieuw abonnement krijg je gratis een eco-glazen vaas t.w.v. € 17,95, waarin je boeket het best tot zijn recht komt.   Terug naar overzicht

Kan ik mijn abonnement makkelijk opzeggen?

Ja, na drie maanden is het abonnement maandelijks opzegbaar. Opzeggen kan eenvoudig online in je account. Dat kan op elke dag van de maand, met een opzegtermijn van vier weken. Na opzeggen ontvang en betaal je dus nog vier keer zo’n mooi boeket – en help je nog steeds de bijen!   Terug naar overzicht

Kan ik mijn abonnement pauzeren, bijvoorbeeld tijdens vakanties en/of bedrijfssluiting?

Ja, dit kan, als je dat minstens 1 maand van tevoren aangeeft.   Terug naar overzicht

Op welke dagen van de week kunnen de boeketten worden bezorgd?

Je kunt kiezen uit vijf bezorgdagen: dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag of zaterdag. Je gekozen bezorgdag is vast: op die dag krijg jij zo’n prachtig bijvriendelijk boeket geleverd!   Terug naar overzicht

Kan ik mijn bezorgdag wijzigen?

Ja, ook dat kan eenvoudig in je online account. Doe dat wel minstens 4 weken voordat je ’t wilt laten ingaan. Dan verwerken wij dat tijdig in ons logistieke systeem.   Terug naar overzicht

Kan ik ook losse boeketten bestellen, bijvoorbeeld voor jubilea, feestjes of gasten?

Ja, ook dit kan heel eenvoudig op de website. Dat kun je zelfs al lang van tevoren inplannen, mits uiterlijk 2 dagen van tevoren. Ook voor deze extra boeketten kun je de bezorgdag(en) zelf kiezen (dinsdag-zaterdag), ook op andere dagen dan je abonnementsboeketten.   Terug naar overzicht